Friday 8 May 2015

hari ini, aku ingin menulis lagi. menulis tentang rasa yang aku rasakan ketika dan saat ini. aku merasakan bahawa aku mulai rindu pada seseorang bergelar lelaki. aku mungkin tersilap rasa tapi itulah hakikatnya. aku merasa tidak sepatutnya aku merasa demikian kepada dia kerana dia hendaknya aku harapkan sebagai pencurah ilmu semata-mata tapi apakan daya, hanya itu yang aku rasa. mungkin aku silap menafsir rasa sendiri, harapnya aku tersalah rasa. sekarang rasa itu makin dalam kerana dia bakal meninggalkan kami para pelajar, kami terutamanya aku mulai berasa sepi tanpa dia. melihat namanya sahaja membuat aku merasa berdebar-debar apatah lagi jika aku melihat kehadirannya walau hanya sepantas kilas sahaja. aku terpena sebentar, terasa mahu saja aku olahkan padanya tentang perasaanku kepadanya. agar dia mengerti apa yang ku rasa. tapi itu semua mustahil aku lakukan setelah aku banyak sekali melalui proses kekecewaan ketika remaja ku. sekarang aku cuba untuk menapis segala rasa, agar aku tidak lagi tersalah langkah. in shaa Allah aku mampu mengawal rasa ini.. amiin

No comments:

Post a Comment